När jag stannar upp och ser på livet som jag befinner mig mitt uppe i, förundras jag över allt underbart som på något märkligt sätt bara sker. Allt tycks vara i perfekt timing. I harmoni.

Människor som jag möter och har omkring mig är alla fulla av kärlek.

Jag förundras också över att det inte tycks finnas gränser på hur många underbara, kärleksfulla människor som knackar på dörren och kommer in i mitt liv. Erbjudanden och möjligheter står ständigt på led och väntar på ett svar.WP_20140901_20_14_34_Pro

Vad är det som har skett med världen? Har alla gnällspikar och tråkmånsar förvandlats till människor som ser möjligheter och utmaningar i livets berg- och dalbana istället för att ha fokus på det negativa och vara irriterade? Eller har de hamnat i en annan dimension som jag inte kan se in i? Men då jag riktar blicken inåt, ser jag att allt beror på mig själv. Jag drar till mig det som jag sänder ut. Så enkelt är livet.

Det handlar om Attraktionslagen. En Universell lag som vi alla lyder under, vare sig vi känner till lagen eller inte. Men var och en av oss drar till oss exakt det som vi sänder ut. Inget är orättvist. Allt är mycket vist.

Attraktionslagen är inget straff. Jag tror att Universum bara är kärlek och överflöd. Jag tror att Universum inte ens kan föreställa sig att vi gör något som vi inte vill ha mer av. Därför får vi alltid mer av det som vi sänder ut. I överflöd.

Attraktionslagen ger oss en möjlighet att förändra. Upplever jag att mitt liv inte ser ut som jag önskar. Då har jag alltid möjlighet att förändra. Det är den fantastiska utmaningen.

När jag för en del år sen ställde mig själv frågan om jag var sann till mig själv. Ryckte jag som svar på axlarna och tyckte frågan var idiotisk. Klart att jag är sann till mig själv. Hur dum skulle jag annars vara? Den dag då jag samlade mod och blickade inåt skymtade jag något som jag inte ville se. Den dagen påbörjade jag min resa till min frihet.

Så länge jag inte har total frid i mitt hjärta är jag inte fri. Så länge som jag har känslor som jag inte kärleksfullt kan se på och acceptera är jag inte fri. Så länge som jag inte är totalt sann till mig själv är jag inte fri. Så länge som jag inte har modet att avsluta det färdiga är jag inte fri. Så länge som jag är besviken över något är jag inte fri. Så länge jag tänker en dömande tanke är jag inte fri. Så länge som jag inte lever min innersta längtan är jag inte fri. Så länge som jag har en rädsla inom mig är jag inte fri.

Att ställa sig själv frågan. ”Är jag alltid sann till mig själv?” Är en utmaning. Är jag alltid kärleksfull till mig själv? Eller gör jag saker för att andra förväntar sig det av mig? Eller för att ingen annan gör det? Känner jag mig bekväm i det som jag gör? Gör jag allt med glädje? Gör jag det jag gör, för att få bekräftelse? Gör jag det för att dölja något som jag inte vill se? Brinner jag för det jag gör? Befinner jag mig på rätt plats? Förväntar jag mig ett tack eller gör jag allt villkorslöst?

Om inte, så är det dags att börja ta ansvar för livet. Bli snäll mot mig själv. Ge mig själv den kärlek och omtanke som jag ständigt ger till andra. Vara i de miljöer där jag mår bra och med de människor där jag känner glädje och harmoni. Där jag får inspiration och passion.

Att göra något för någon annan som jag upplever som en uppoffring, Något som jag inte gör av sann glädje. Något som tar energi, faller inte i god jord. Varken till mottagare eller givare.

Då jag gör avkall på mitt Högre Jag missbrukar mig själv.

JUST NU. I denna stund är alltid bästa tiden att påbörja sitt livs viktigaste arbete. Med fokus på min egen sanning och mitt eget välmående. Det börjar med ACCEPTANS och slutar med VÄRLDSFRED.WP_002242

Varje människa som är sann och kärleksfull till sig själv är det också till andra. Något annat är omöjligt. Först och främst behöver jag acceptera mig själv. Den dag jag gör det accepterar jag också allt runt omkring mig. Inget kommer längre att upplevas skrämmande eller som ett hot. Inget som sker utanför mig kan göra mig upprörd då jag inte längre har något inom mig som jag inte accepterar eller döljer.

Fokus på TACKSAMHET leder bort från de mönster som jag inte vill identifiera mig med. Givetvis är det svårast att finna och KÄNNA tacksamhet i det som jag inte spontant uppskattar. Men det blir snart den stora utmaningen som ger en extra krydda i tillvaron.

Att dagligen ha som mål att vara helt transparent och i total acceptans är numera lika viktigt som näring, sömn och motion.

Med tacksamhet ser jag att mina år av arbete har förändrat mig. Med tacksamhet och kärlek har jag accepterat det som varit och är mitt liv. Jag har accepterat den som är JAG. Kärleksfullt har jag lämnat det som var fullbordat. Det som jag var färdig med. Inte bara det inre utan också det yttre. En del av det materiella.

Efter hårt arbete, svett och tårar stod jag där en dag fri som en fågel, utan att veta vad som skulle ske. Det första jag märkte var att min ryggsäck var lätt att bära. Det visade sig också att i den fanns nu massor av plats till allt det nya som ville komma in och förgylla mitt liv. Känslan av att jag lever mitt liv levande gör mig leende.

Det underbara är att från ha trott mig vara ganska ensam om denna visdom. Så lever jag nu i en helt ny värld fylld av människor som arbetar på att leva sitt liv i sin egen sanning, i balans med naturen och universum.

Kanske är det inte så konstigt att jag en dag fick en inbjudan att delta i Jörgen Tranbergs, UNIVERSAL HEARTH. Att välja, JA-tack var mycket enkelt. Jag fick tre hela dagar i Göteborg tillsammans med människor som tänker med hjärtat samt en bekräftelse på att allt hänger ihop och allt kommer tillbaka. Vi är alla sammankopplade med varandra och Universum. Vare sig vi vill det eller ej.

Jörgen Tranberg. Universal Hearth

Jörgen Tranberg. Universal Hearth

Alla kroppar är energibärare. Energin en människa alstrar kommer alltid tillbaka. (mätbart) Jag utsöndrar elektricitet. Min grundsubstans är vätska.

Viktigt för hälsan är att få cellen att sakta ner. Genom t.ex meditation, yoga, stillhet. Bli uppmärksam. Få cellen att frisätta så mycket energi det går. När jag gör jag avkall på mig själv får cellen ingen energi.

En cell mår bäst av att vara. När den får kämpa att vara en cell,  mår den dåligt. Andningen är första steget mot total balans.

Energi skapas vid lust, passion och sanning. För att nå total passion krävs tillåtelse. Fullaste ansvar för JAG.

Uppkoppling till ett Högre Jag skapas genom längtan, inspiration och passion.

Sanningen finns i organet, hjärtat.

Alla rörelser av längtan kommer från villkorslös kärlek. Därifrån kommer perfekt intelligens. Den intelligensen vet min sanning. Följer jag den, då känner jag passion.

Varje cell längtar efter att bli berörd. Ömsesidig kärlek är en naturlag. Varje cell är konstruerad för att jag ska älska. I varje cell finns en grundkraft i form av gudomlighet som har en intelligens som vet vad den ska göra.

Gudomlighet är en form av kärlek.

Desperat längtan efter kärlek skapar ondska.

Hjärnan är konstruerad att gå in i motstånd och söka det som inte är sant. Men i stillhet kan hjärnan ta emot info på ett helt annat plan.

I stillhet skapar vi ett morfiskt fält. Ett morfiskt fält bara ÄR. Människor som befinner sig i ett morfiskt fält är mindre sjuka och mera framgångsrika. Ett morfiskt fält är oändligt med god energi.

Staffan i ett morfiskt fält?

När Jessica, på väg från Göteborg stannade bilen för tanka misstänker jag att Staffan hamnade i ett morfiskt fält

Jag kan skapa ett morfiskt fält då jag befinner mig i tacksamhet. Men det krävs en aktiv roll. Ju fler gånger per dag jag kan KÄNNA tacksamhet och omförvandla det som skett och sker till TACKSAMHET desto snabbare. På två veckor kan strukturen i hjärnan förändras. Jag drar till mig positivitet när känner tacksamhet. Försoningsprocess. Ett tjugotal forskningsstudier visar detta.

Genom medvetenhet kan jag ändra på perceptionen. Även svåra trauman.

Jag kan ha en insikt om medvetenhet men tar inte alltid ansvar för insikten. Det är enkelt att hamna i ett matrix som upprepar händelser som vi inte alltid uppskattar. Forskning visar att det tar 66-72 dagar att bryta dessa vibrationer. Att rigga om. Det går att korta ner tiden. Tvivel på att det funkar stjälper och det tar längre tid.

Har jag skapat något tre gånger som inte fungerar. Då når jag inte fram. Då behöver jag hjälp med att bli medveten. Jag stöder inte min egen process.

Det är en enorm gåva att kapitulera. Att vara sann. Cellen älskar det. Vid kapitulation börjar skiftet. Förlåtelse-processen. Att möta allt som det är.

VARJE CELL BEHÖVER BYGGAS UPP I KÄRLEK.

Bädda medvetet in TACKSAMHET i alla situationer. Även då jag inte förstår varför. Det går inte att lura cellen. Den svarar på hur jag upplever det jag är. Jag måste KÄNNA TACKSAMHET.

Upp och ner i stillhet fann Lou Rossling med Staffan Taylors hjälp, stillhet. (tror jag)

Ståendes på huvudet, med hjälp av Staffan Taylor fann Lou Rossling stillhet. (tror jag)

Ytterst korta stunder har jag råd att känna mig t.ex besviken. I annat fall bygger jag upp strukturer av besvikelse.

Att vara medveten om vad jag tänker-känner är vägen till det liv som jag drömmer om. Medvetet kan jag genom att vara medveten om vad jag känner se vad jag skapar och kan om jag vill ändra min tanke- känsla när jag medvetet upptäcker att tanken-känslan är negativ.

Tankar leder till vibrationer som leder till känslor som leder till vibrationer av kroppsförnimmelse som är en del av våra emotionella känslor.

Universal Hearth handlar om att bygga broar mellan vetenskap och andlighet. Den kombinationen tilltalar mig och jag börjar få en större förståelse i det som sker och ser verkligen vikten av att ha koll på känslorna, så att jag inte skapar något som jag inte uppskattar eller som gör mig sjuk. Genom att börja gå på bron mellan det andliga och vetenskap kan jag också lämna ordet ”flummigt” bakom mig.

Detta ämne, hur en människa fungerar på cellnivå, borde finnas med i skolutbildningen från tidiga år.

Universal Hearth skapas av alla som vill vara med och skapa. Med utgångspunkt, Sverige. Världen väntar. Många nationer har hört av sig. Bl.a den marockanska kungen.

Jörgen Tranberg är ND, Naturopathic Doctor med examen från USA. Han har också fördjupat sig i den buddhistiska läran samt i de kvantfysiska lagarna.

Jörgen driver tillsammans med sin bror en privatklinik i Göteborg och jobbar som komplementär medicinsk terapeut framför allt med kraniosakral osteopati. Samt föreläsningar i Europa och i USA.
WP_001504

Så länge som jag tror att världen blir bättre om alla de andra ändrar sig har jag själv mycket att jobba med. All förändring börjar med mig själv. Därför ser jag med tillit fram emot en värld i fred.

Nästa Universal Hearth-föreläsning blir i Göteborg den 7 och 8 augusti 2015. Avgift 400:– för båda dagarna. Det finns fortfarande lediga platser. Är du intresserad att vara med får du gärna höra av dig.